۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

مصوبه جلسه دوره اي شوراي مركزي ت ا ( مهرماه 89)


قطعنامه مهر ماه شوراي اداري ح س م ا در تهران ايران






  حزب سعادت مردم افغانستان
شوراي اداري( ح س م ا)  ايران تهران

بسم الله الرحمن الرحيم


                 ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع)
                 در جلسه هماهنگي شوراي اداري حزب سعادت مردم افغانستان(ح س م ا) در تهران ايران كه در تاريخ /7/89 تشكيل گرديد. به شمول نفر كادر اداري حزب و نفر ميهمان. ضمن محكوم نمودن عمل شنيع كشيش مسيحي در آمريكا نسبت توهين به قرآن كريم ، نتايج نشست ادواري در تهران به شرح ذيل به تصويب قاطع رسيد.
           1- نيروهاي متحد نظامي خارجي آيساف تلاش در جهت حفظ ارتباط با طالبان داشته و دارند و درضمن اين نيروها بخصوس نيروهاي آمريكايي و انگليسي از خود تخلفات بسياري نشان داده اند كه حتي با موازين نظامي گري كشور مطبوع خودشان هم مغايرت داشته و دارد. هرروز ابعاد پيچيده اي از اين تخلفات در رسانه هاي متنوع توسط خودشان افشا مي گردد. اين نيروها به هيچ وجه حق عمليات نظامي بر عليه غير نظاميان وكودكان وزنان را به بهانه مبارزه با تروريسم نداشته و ندارند. وآحاد مختلف جامعه و دولت بايد بر عليه اينگونه رفتار خودسرانه اعتراض و اقدام نمايند و جلوي تكرار اينگونه حوادث اسفبار را بگيرند. دولت و ارگانهاي بين المللي بايد با فشار بر اين نيروها و دول آنها علاوه بر جلوگيري از تكرار اين تخلفات تاريخ معين براي خروج اين نيروها از افغانستان را خواستار شوند. دولت اوباما حق ندارد ناكامي خود طي جنگ عراق را با اعزام نيروهاي بيشتر در افغانستان با كشتن زنان وكودكان بي گناه افغانستان جبران نمايد.ما از دولت افغانستان مي خواهيم كه هرچه زودتر اين تخلفات را به دادگاه ديوان بين المللي (لاحه) گزارش كرده و در صورت امكان اقامه دعوا نمايد تا دولتهاي متخلف مجبور به جبران خسارت وارده به خانواده قربانيان وعذر خواهي از ملت افغانستان شوند.
            2- ضمن گراميداشت روز جهاني كودك .با توجه به قوانين بين المللي حقوق كودكان . كودكان نبايد مجبور به كارهاي سخت بدني باشند واز تحصيل باز بمانند. دولت افغانستان موظف است كه شرايط زندگي آبرومندانه و تحصيل كودكان افغان را بصورت رايگان فراهم نمايد. دولتهاي ميزبان مهاجرين افغانستاني هم موظف به رعايت حقوق كودكان مي باشند. اين كودكان به ميل خود در اين كشور نيامده اند. اگر كسي از آنها سوال مي كرد شايد كشور ديگري را كه با موازين انساني آشنا تر است را براي زندگي و به دنيا آمدن انتخاب مي نمودند. شايد در اين كشورها مي توانستند به دور از دغدغه هاي ميهماني و ميزباني به زندگي و رشد و نمو بپردازند. حق تحصيل حق مسلم كودكان است و كسي حق صلب آنرا به هر بهانه اي ندارد.
         3- ارتباط نيروهاي آيساف با طالبان بايد مورد بررسي قرار گيرد تا خاك و مردم افغانستان مورد معامله اين افراد قرار نگيرد.
        4- هرگونه معامله و ارتباط پنهان از چشم مردم با نيروهاي شورشي وخونريز با طل است و معيار اصلي انتخاب مردم افغانستان مي باشد. سعي در ايجاد صلح به هر شكلي بدون شركت آحاد مردم افغانستان مردود بوده و پذيرفته شدني نيست نمي تواند ضامن يك صلح پايدار در افغانستان باشد چه از سوي دولت و چه از سوي نيروهاي امنيتي خارجي.
        5- تشكيل مجمع علما كار پسنديده اي بوده است و از اين كار قدرداني مي نماييم. وفاق علماي ديني ما در افغانستان مايه ي خرسندي است و از ايشان تقدير مي كنيم.
           6- انديشه ي تشكيل شوراي صلح هم كار بسيار خوبي بوده كه تاكنون انجام شده است ولي ساختار آن بايد به صورتي باشد كه كارآمدي آن زير سوال نرود وبا حضور افراد كاردان و بزرگان ملت از طرفهاي متخاصم اين انديشه و شورا به سوي ايجاد يك صلح واقعي بكشاند و اين شورا واقعا صلح ناميده شود نه يك كار نمادين از سوي دولت افغانستان. باز هم تاكيد مي نماييم كه هيچ فرد و گروه و سازماني حق معامله خون شهداي مارا نداشته و ندارد و اين شورا هم حق هيچگونه عقب نشيني در برابر افراد و گروههايي كه قاتل و دشمن ملت محسوب مي شوند، را ندارد. هرگونه عفو و بخشش بايد از سوي ملت و خانواده هاي قربانيان و شهداي افغانستان و معلولين ما مي باشد. كه بيشترين زيان را تاكنون متحمل شده اند .
         7- شرايط زندگي آبرومندانه مهاجرين در كشورهاي ميزبان اعم از امرار معاش و تحصيل و زندگي از سوي دولت افغانستان و دولتهاي ميزبان مورد بررسي قرارگيرد و فراهم گردد. تخلفات كشورهاي ميزبان و هرگونه توهين به قوانين انساني و بين المللي در كشورهاي ميزبان بايد از سوي جوامع بين المللي رصد و مورد تحقيق قرارگيرد. رفتار كشورهاي ميزبان با توجه به قوانين مهاجرت بايد تحت نظارت بين المللي باشد.


اين قطعنامه در شانزدهم مهرماه 1389 به تصويب اكثريت رسيد.
انتشار عمومي در هجدهم مهر 1389

سرآغاز

به ياري ايزد منان!
مسوده مصوبه ها ( قطعنامه ها) كه در شوراي نواحي كشوري مهاجرين به تصويب مي رسد را در اينجا خواهيد يافت.